close

陽光季節 - 西城男孩(中文字幕)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=gx3VMo8-c8A

 

【歌曲名】:Seasons in the sun陽光季節(中英對照版)

Westlife (西城男孩)

Goodbye to you, my trusted friend 再見了,我忠實的朋友
We've known each other since we're nine or ten
咱們從九歲或十歲時就認識了
Together we climbed hills or trees
我們一起爬山,一起爬樹
Learned of love and ABC's
一起學習愛和ABC
Skinned our hearts and skinned our knees
磨練心性也磨破了膝蓋

Goodbye my friend, it's hard to die
再見了,朋友,道別是如此難以啟齒
When all the birds are singing in the sky
當鳥兒在空中歌唱
Now that the spring is in the air
此刻,春天的氣息洋溢
Pretty girls are everywhere
到處都是漂亮的女孩
When you see them I'll be there
當你看見她們,我將隨之出現
We had joy, we had fun
我們曾擁有快樂,擁有歡笑
We had seasons in the sun
我們曾擁有陽光季節

But the hills that we climbed
我們爬過的小山坡
Were just seasons out of time
不曾因時光而變換季節
Goodbye, Papa, please pray for me
再見,老爸,請為我祈禱
I was the *black sheep* of the family
我曾是家裡的壞小孩
You tried to teach me right from wrong
你曾試著教我分辨對錯
Too much wine and too much song
太多的美酒與歌
Wonder how I get along
懷疑我是怎麼過日子的
Goodbye, Papa, it's hard to die
再見了,老爸,道別是如此難以啟齒
When all the birds are singing in the sky
當鳥兒在空中歌唱
Now that the spring is in the air
此刻,春天的氣息洋溢
Little children everywhere
孩童們四處奔跑
When you see them I'll be there
當你看見他們,我將隨之出現
We had joy, we had fun
我們曾擁有快樂,擁有歡笑
We had seasons in the sun
我們曾擁有陽光季節
But the wine and the song
但美酒與歌
Like the seasons have all gone
像季節一樣消逝無蹤

We had joy, we had fun 我們曾擁有快樂,擁有歡笑
We had seasons in the sun
我們曾擁有陽光季節
But the wine and the song
但美酒與歌
Like the seasons have all gone
像季節一樣消逝無蹤

Yeah Yeah Yeah Yeah

Goodbye Michelle, my little one 再見了,蜜雪兒,我的小情人
You gave me love and helped me find the sun
你給了我愛,幫助我找到陽光
And every time that I was down
每次我意志消沈
You would always come around
你總是來到我身邊
And get my feet back on the ground
幫助我重新振作起來
Goodbye, Michelle, it's hard to die
再見了,蜜雪兒,道別是如此難以啟齒
When all the bird are singing in the sky
當鳥兒在空中歌唱
Now that the spring is in the air
此刻,春天的氣息洋溢
With the flowers everywhere
花兒四處開放
I wish that we could both be there
願我倆能在一起
We had joy, we had fun
我們曾擁有快樂,擁有歡笑
We had seasons in the sun
我們曾擁有陽光季節

But the hills that we climbed 我們爬過的小山坡

Were just seasons out of time不曾因時光而變換季節
We had joy, we had fun
我們曾擁有快樂,擁有歡笑
We had seasons in the sun
我們曾擁有陽光季節
But the wine and the song
但美酒與歌
Like the seasons have all gone
像季節一樣消逝無蹤

arrow
arrow
    全站熱搜

    才藝老師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()